100 nápadů na podnikání zdarma

Virtuální asistentka

Pokud máte zaměstnanecké zkušenosti s prací v administrativě, může být profese virtuální asistentky tou správnou příležitostí, jak se osamostatnit a začít podnikat.

  Nápad na podnikání

 

virtualni asistentkaKaždému podnikateli nebo manažerovi by se občas hodila pomocná ruka, která by zvládla udělat to, na co jim samotným nezbývá čas - administrativu. Vše, co potřebujete do začátku tohoto podnikání je počítač, telefon a dobrá propagace na webu nebo sociální síti. Zkušenost s prací v administrativě a dobrá orientace na Internetu je také nezbytná.

Virtuální asistentky pracují na dálku, jejich hlavním komunikačním prostředkem je telefon nebo e-mail. Jejich náplní je obvykle vše to, na co nemají čas podnikatelé a manažeři firem. Spadá sem například třídění e-mailů ve schránce, komunikace se zákazníky, příprava faktur, účetnictví, vyhledávání kontaktů, příprava podkladů, organizace schůzek apod. Skutečná náplň práce je ale na dohodě asistentky s klientem.

Virtuální asistentky si obvykle účtují hodinovou sazbu, ale můžete prodávat své služby také například v předpřipravených balíčcích na měsíční bázi.

Co je na tomto podnikání nejpříjemnější, že všechny tyto aktivity můžete dělat z domu.

 
 

  Cílová skupina

Demografické znaky:

  • muži i ženy,
  • věk 30 – 60 let,
  • středoškolské / vysokoškolské vzdělání,
  • průměrný až nadprůměrný příjem.

 

 

Další charakteristika:

  • pozice vedoucího či manažera,
  • zaneprázděni prací.

 

 

 

  Lokalita

Potenciál působnosti: celá ČR

 

  Doba realizace nápadu

Několik dnů až týdnů

 

  Znalosti

  • Středoškolské vzdělání ukončené maturitní zkouškou nebo výučním listem.
  • Nutná orientace v oboru.
  • Doporučené vzdělání ekonomického směru.
  • Znalost základů podnikání.

 

 

 

  Dovednosti

  • Podnikatelské předpoklady (komunikační dovednosti, zdravé sebevědomí, empatie, schopnost týmové spolupráce, analytické myšlení, sebeovládání, zvídavost, umění řešit konflikty, umění pozorovat, sebereflexe, jazykové dovednosti, organizační schopnosti, …)
  • Odborné předpoklady (odborné znalosti, např. počítačové dovednosti, právní znalosti, znalost bezpečnosti práce, účetnictví, finančnictví apod.)

 

 
 

  Finanční náročnost

Nenáročné. (do 100 tis. Kč)



 

 

  Vybavení, personál

  • Kancelářské (počítač, kancelářské vybavení, tiskárna, telefon, apod.)
  • Personál: vystačíte si sami

 

 

  Náklady

  • Poplatek za založení živnosti:  poplatek při ohlášení ohlašovací živnosti činí 1 000 Kč, pokud se jedná o první vámi založenou ohlašovací živnost. Pokud budete chtít ohlásit další živnost, zaplatíte poplatek 500 Kč.
  • Sociální a zdravotní pojištění: měsíčně musíte hradit alespoň minimální zálohy na zdravotní a sociální pojištění.
  • Specifické náklady: propagace, reklama, kancelářské vybavení a potřeby.

 Pro přesnou informaci ohledně předmětu podnikání kontaktujte Živnostenský úřad.

  Registrační povinnosti

  • Druh živnosti: volná
  • Předmět podnikání: Služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy

 

  • Všeobecné podmínky pro založení živnosti:
  1. Dosáhli jste věku 18 let.
  2. Máte způsobilost k právním úkonům.
  3. Jste bezúhonní.
  4. Nemáte daňové nedoplatky u finančního úřadu ani nedoplatky na sociálním či zdravotním pojištění.

Pro získání oprávnění k provozování živnosti volné a registraci na ČSSZ, zdravotní pojišťovně a finančním úřadu stačí podat na živnostenském úřadu Jednotný registrační formulář, na kterém uvedete, které obory živnosti volné plánujete vykonávat.