Jak a kde hledat nápad na podnikání

Jak poznat dobrý nápad na podnikání

Uspěje můj podnikatelský nápad? aneb Zvažte, jestli nápad na podnikání opravdu stojí za úsilí ho rozjet

1. Vytvořte seznam s nápady na podnikání

Vytvořte seznam co nejvíce možných nápadů na nové podnikání. Přemýšlejte o svých vlastních nenaplněných potřebách, o zajímavých výrobcích a službách, se kterými jste se setkali na svých cestách po zahraničí, o zajímavých nápadech, které jste četli na internetu nebo v novinách apod.

2. Podrobte své nápady na podnikání důkladné diskuzi

Prodiskutujte všechny nápady s podnikateli, které znáte, s vašimi přáteli a kolegy. Poznamenejte si jejich komentáře a vylepšete ty počáteční nápady, které byly nejlépe hodnoceny.

3. Vyberte z podnikatelských nápadů favorita

Projděte seznam svých možných podnikatelských nápadů a vyberte z nich ten, který má největší potenciál, nejnižší riziko a má smysl ho prozkoumat do větší hloubky.

4. Vymyslete koncept podnikání založený na vašem nápadu

U takto vybraného nápadu na podnikání přemýšlejte, co přesně byste nabízeli, jak a komu a čím by to bylo lepší, než produkty a služby na trhu již nabízené.

5. Promyslete nápad do větší hloubky

Pokud vám i nyní bude dávat základní koncept podnikání, založený na vybraném podnikatelském nápadu, smysl, můžete přistoupit k dalšímu rozpracování.

Pečlivě promyslete:

  • Jaké produkty a/nebo služby budete nabízet?
  • Kdo budou vaši zákazníci? Jaké jejich potřeby uspokojíte?
  • Jak velký bude váš trh? Jak se bude v budoucnu vyvíjet?
  • Jaká bude vaše současná domácí (a případně mezinárodní) konkurence a co je vaše výhoda oproti této konkurenci?
  • Jak v tomto podnikání vyděláte peníze? Budou příjmy a zisk dostatečně vysoké?
  • Jak se o vás vaši zákazníci dozví? Jaké marketingové strategie použijete?
  • Co budou hlavní rizika a jak proti nim budete bojovat? Jak chcete udržet vaši konkurenční výhodu i do budoucna?
  • Kolik peněz budete potřebovat a pro co je využijete? Co nabízíte možnému investorovi?
  • Kdo budou vaši klíčoví dodavatelé a obchodní partneři a jak zajistíte spolupráci s nimi?
  • Kdo budou členové vašeho týmu a v čem bude jeho síla?

6. Zkouška schopnosti nápadu úspět

Poté, co jste si vybraný podnikatelský nápad myšlenkově rozpracovali, je třeba ho podrobit zkoušce z pohledu životaschopnosti.

Odpovězte si opravdu upřímně na následujících pět otázek:

  • Existuje vůbec v tento čas, kdy chcete nápad začít realizovat, pro vaše výrobky/služby trh?
  • Jaký je potenciál ziskovosti vašeho nápadu?
  • Je na trhu dost zboží nebo služeb, o kterých uvažujete?
  • Existují překážky, které nemůžete překonat?
  • Jste si vědomi všeho, co souvisí s podnikáním?

7. Když si nápadem na podnikání nejste jistí

Není to stále ono? Začnete od začátku a lépe. Pro inspiraci využijte třeba i naši databázi s 250 předpřipravenými podnikatelskými nápady! Hned se dozvíte, co budete potřebovat pro jejich spuštění, včetně registračních povinností, abyste věděli, co se vás čeká na úřadech a budete během chvíle připraveni to rozjet.